Jucăriile educaţionale sunt concepute pentru copii de vârste diferite,
ţinând cont de faptul că fiecare vârstă are necesităţi specifice şi
că fiecărei etape din dezvoltarea celor mici îi corespund anumite
abilităţi, care pot fi dezvoltate.
Aceeaşi categorie de jucării
stimulează curiozitatea şi creativitatea copiilor şi sprijină
dezvoltarea unor noi abilităţi: în timp ce micuţii se joacă şi se
amuză, ei pot învăţa cuvinte noi, culori, cântecele şi forme,
pregătindu-se astfel pentru necesităţile în continuă schimbare ale
societăţii din ce în ce mai complexe de astăzi.
"Alegerea jucăriilor potrivite la momentul oportun va îmbogăţi
experienţa de joacă a copilului şi va asigura fundamentul pentru
procesul de învăţare. De aceea, noi concepem jucării potrivite fiecărei
vârste, pentru ca micuţii să beneficieze de cea mai amuzantă şi
educativă experienţă în fiecare etapă a dezvoltării lor", a declarat doctorul Kathleen Alfano, directorul Departamentului de Cercetare al
Fisher-Price. Aceasta se află într-o vizită de trei zile la Bucureşti în cadrul
unui turneu de promovare a jucăriilor educaţionale.
Compania a introdus pe piaţă jucăriile adaptate în limba română,
deoarece primele lucruri pe care un copil le învaţă se numără sunetele
făcute de animale sau cântecelele amuzante. Acesta sunt exprimate
diferit de la o cultură la alta şi, de aceea, copilul le poate
identifica şi învăţa mai uşor în limba sa maternă.
"(...) Am călătorit în întreaga
lume, iar ceea ce pot spune - şi a fost confirmat şi de ceea ce am
văzut în Bucureşti - este că peste tot copiii se joacă la fel.
Diferenţele de care trebuie să ţinem cont sunt culturale şi ţin, poate,
de aşteptările diferite pe care le au părinţii", a mai spus Alfano.
Printre jucăriile educaţionale cu cel mai mare succes se numără
căţeluşul vorbitor, de la care copilul poate învăţa litere, culori,
cântece şi părţi ale corpului, omida muzicală, care ajută la
îmbunătăţirea vocabularului copilului, telefonul muzical, care îl ajută
pe micuţ să înveţe litere şi numere, şi scaunul muzical (un ceas îl
învaţă să numere, o lampă îl învaţă culorile, iar o carte de
activităţi, animalele).