Despre Ierusalim, cei doi vorbiseră la telefon imediat după decizia-dictat a preşedintelui Donald J. Trump din 6 decembrie anul trecut, iar poziţia celor două state, Turcia şi Vatican, a fost de respingere a deciziei şi de preocupare pentru păstrarea statu quo-ului oraşului, sfânt pentru cele trei monoteisme - iudaism, creştinism şi islam, aşa cum a fost acesta stabilită de rezoluţiile Naţiunilor Unite. Strâns legat – subiectul Palestina. Despre ambele Papa vorbise cu Mahmud Abbas (la telefon) şi cu regele Iordaniei, Abdullah al II-lea (în cadrul vizitei acestuia din 19 decembrie).
Sultan Erdoğan a preluat râvnitul steag de apărător al Semilunii de la cei care par a o fi trădat, închizând ochii la decizia-dictat a preşedintelui Trump – în primul rând, saudiţii. Soluţia a două state în coflictul de şapte decenii dintre israelieni şi palestineni, singura raţională (consfinţită de Liga Arabă, care însă pare mai dezinteresată ca oricând să o susţină) a fost preluată de liderul turc, cel mai violent-vocal în a o promova.
Dacă, în privinţa Ierusalimului, între Cruce şi Semilună consensul e deplin, iar în privinţa refugiaţilor sirieni Suveranul Pontif are doar cuvinte de laudă la adresa Turciei care a găzduit milioane, nu acelaşi lucru se poate spune despre alte teme fierbinţi, pe care ora petrecută împreună de cei doi nu le-a putut nici pe departe rezolva, scrie Lelia Munteanu.
Citește continuarea pe gandul.info.