MENIU

Papa Francisc: Agresiunea nedreaptă din Irak trebuie stopată printr-o acţiune colectivă a ONU

<p>&nbsp;Papa Francisc</p>

Papa Francisc a recomandat "stoparea agresiunii nedrepte", în special a celei comise de către jihadişti în Irak, printr-o acţiune colectivă a ONU, ci nu prin intermediul unei intervenţii unilaterale, adresând astfel o critică atacurilor americane, potrivit Mediafax.

Intervievat la bordul avionului care îl aduce din Coreea de Sud pe tema atacurilor americane asupra obiectivelor Statului Islamic (SI) în nordul Irakului, Papa Francisc a răspuns: "în cazul în care există o agresiune militară, este legal să stopezi agresorul nedrept. Subliniez verbul: a stopa, nu spun să bombardezi, nici să faci război".

"O singură naţiune nu poate hotărî cum să oprească" această agresiune, a adăugat el, referindu-se la atacurile aeriene americane.

În plus, Papa Francisc s-a declarat "disponibil" să meargă în Irak pentru a-şi aduce sprijinul refugiaţilor creştini şi de alte confesiuni din Kurdistanul autonom.

Evocând iniţiativele luate în calcul de către el însuşi şi colaboratorii săi pentru a ajuta comunităţile ameninţate de către jihadişti în nordul Iakului, Francisc a explicat: "noi am spus, dacă este necesar, la întoarcerea din Coreea, am putea să mergem acolo". Dar, "în acest moment, nu este cel mai bun lucru care se poate face", a adăugat papa.

Pe de altă parte, Papa Francisc şi-a exprimat "dorinţa" de a merge în China.

"Mă veţi întreba dacă vreau să merg în China. Da, în mod evident, chiar şi mâine!", a spus el.

În cursul călătoriei în Coreea de Sud, Papa le-a cerut unor ţări asiatice, între care China şi Vietnam, să accepte "un dialog fratern", subliniind că membrii comunităţii catolice nu intenţionează să se comporte precum nişte "cuceritori".

"Sfântul Scaun este întotdeauna deschis la contacte, pentru că el are o adevărată stimă pentru poporulul chinez", a apreciat Papa Francisc.

El a amintit în acest sens o scrisoare deschisă trimisă în 2007 catolicilor chinezi de către Papa Benedict al XVI-lea.

Creştinii chinezi sunt divizaţi între o Biserică legată de regimul comunist şi o Biserică clandestină fidelă Romei.