Cum se va transforma industria media și a divertismentului în următorii ani
Divertismentul are un rol crucial într-o lume tot mai apăsătoare. Războaiele care se aprind precum niște focuri despre care speram că sunt stinse pe vecie, încălzirea globală care provoacă fenomene extreme, incertitudinea economică, criminalitatea, toate reprezintă factori de stres, iar stresul provoacă boli grave.
Este esențial să ne destindem. Din fericire, soluțiile pentru entertainment sunt mult mai accesibile în epoca digitală. Nu mai este nevoie să plecăm de acasă pentru a vedea un concert, un film, sau o piesă de teatru. Putem juca table stând confortabil în fotoliu, nu pe o bancă de piatră din parc.
Industria media, care o înglobează pe cea de divertisment, a evoluat radical datorită inovațiilor tehnologice și este într-o continuă transformare. În ceea ce privește direcțiile de progres, putem observa că:
Sunt explorate unor noi forme de media
Streamingul over-the-top (OTT), un catalizator esențial pentru creșterea industriei, se confruntă cu o expansiune rapidă pe piețele emergente. Această creștere este atribuită unor factori precum o populație rurală mare defavorizată din punct de vedere istoric și cererea puternică de conținut local. După ce și-a întrerupt semnalul de difuzare analogică terestră, Indonezia s-a lăudat cu cea mai mare rată de consum de video OTT din Asia de Sud-Est. Aproximativ unul din trei indonezieni au apelat la serviciile de streaming, ceea ce a dus la o creștere anuală remarcabilă de 40% a orelor de vizionare.
Tehnologiile consacrate converg cu cele emergente
Industria de divertisment și media evoluează la intersecția dintre creativitatea umană și revoluția tehnologică. Anterior, accentul era pus pe tranziția de la analog la digital și de la fix la wireless. Metaversul se transpune într-o platformă digitală dinamică pentru jocuri, divertisment, muncă și comerț.
Narațiunea de astăzi și potențialul de creștere substanțială se învârt în jurul convergenței tehnologiilor consacrate și emergente, cu accent asupra Inteligenței Artificiale generative, alimentată de modele avansate de învățare profundă.
iGaming-ul are o parte tot mai mare din piață
Sectorul jocurilor de noroc este unul dintre principalii jucători din industria divertismentului la nivel global, captivând publicul din toate categoriile demografice, cu o influență deosebită asupra tinerilor. Jocurile evoluează dincolo de simplul divertisment, impunându-se ca un mediu versatil pentru creativitate și industria publicității. Veniturile totale globale din iGaming sunt așteptate să crească la de 312 miliarde de dolari până în 2027. Atrag ofertele care pot fi activate de formule precum cod bonus Betano.
Serviciile de streaming își consolidează poziția
În privința divertismentului la scară largă, trebuie subliniată evoluția serviciilor de streaming. Ultimii ani au fost martorii unei creșteri remarcabile atât în ceea ce privește numărul, cât și varietatea platformelor care transmit conținut video la alegere. Previziunile sugerează că streamingul nu reprezintă doar o modă trecătoare, ci o schimbare fundamentală în modul în care ne consumăm divertismentul. Veniturile anuale anticipate din streaming depășesc 139 de miliarde de dolari la nivel global până în 2027.
Publicul este dispus la concesii
Consumatorii de conținut media sunt acum mai dispuși să vizioneze reclame în schimbul unor taxe lunare mai mici, ceea ce duce la creșterea anticipată a videoclipurilor la cerere și la o potențială dublare a bugetelor televiziunilor conectate la internet (CTV) până în 2026. În plus, modelul „freemium”, care oferă servicii de bază gratuite, devine din ce în ce mai răspândit, deschizând noi oportunități de monetizare pentru editorii mici sau de nișă.